Eduscience

logotyp

Szkoła w Babiętach - szkołą technologicznego jutra.

Szkoła Podstawowa w Babiętach jako jedna z pięciu szkół podstawowych w województwie warmińsko – mazurskim brała udział unijnym projekcie EDUSCIENCE.

 

 Jest to jeden z największych projektów edukacyjnych w Polsce realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki pt.: Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.

 

Świat się zmienia, a szkoła pozostała nadal taka, jak 100 lat temu. Żeby zmotywować dzieci do uczenia się, trzeba zaangażować wszystkie zmysły, nauka winna być poparta dużą liczbą eksperymentów, doświadczeń i pokazów Szkoła musi być interaktywna, bo taki jest świat dziecka. Na te potrzeby odpowiada innowacyjny projekt EDUSCIENCE. Innowacyjny, bo nigdy dotąd uczniowie nie mieli tak „żywego” kontaktu ze światem nauki. Transmisje on-line z obserwatoriów Polskiej Akademii Nauk, statków badawczych, laboratoriów, a także z Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie to niepowtarzalna okazja, aby zobaczyć naukowca przy pracy. To szansa na zarażenie polskiej młodzieży przyrodniczą pasją

Liderem projektu jest Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk, jego partnerami: Edukacja Pro Futuro, American Systems i Accelerated Learning Systems.

Instytucje współpracujące to Instytuty PAN zrzeszone z Liderem w Centrum Badań Ziemi
i Planet GEOPLANET: Instytut Nauk Geologicznych, Instytut Oceanologii, Centrum Badań Kosmicznych.

Zajęcia dla uczniów były realizowane w obserwatoriach w Belsku, Książu, Ojcowie, Raciborzu, Świdrze, Borowcu oraz na statku badawczym Horyzont II Akademii Morskiej w Gdyni, Laboratoriach Instytutu Oceanologii PAN, Muzeum Geologicznym w Krakowie
i Stacji Polarnej na Spitsbergenie.

Ponadto odbyły się Festiwale Nauki, pikniki naukowe oraz wycieczki dydaktyczne.

 Szkoły uczestniczące w projekcie zostały wyposażone w tablice interaktywne wraz z oprogramowaniem, monitoring przyrodniczy oraz profesjonalne kamery, dzięki którym możliwa była transmisja lekcji on-line prowadzonych w obserwatoriach Polskiej Akademii Nauk.
Efektem finalnym projektu jest platforma e-learningowa z czterema innowacyjnymi e-programami nauczania oraz portal internetowy tworzący społeczność Eduscience. Platforma daje nauczycielom wiele możliwości – atrakcyjne prezentowanie treści przygotowanych przez naukowców, kilkanaście rodzajów gier i quizów, transmisje on-line i czaty z naukowcami oraz możliwość tworzenia własnych, niepowtarzalnych materiałów interaktywnych.

Więcej: http://www.eduscience.pl/